کد خبر: 329225
۰
۰
نسخه چاپی

آیین گرامیداشت شهید فخری‌زاده در مسجد جمکران برگزار شد

مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها در این مراسم، اظهار داشت: شهید فخری زاده از افتخارات شهر قم است و در دامن مادری بزرگ شده که هیچ وقت بدون وضو به وی شیر نمی داده است.

حجت الاسلام علی رضا پناهیان گفت: شهید فخری زاده از نظر زندگی اخلاقی فارغ از جایگاه علمی یک انسان فرهیخته و بی نظیر بود.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده دانشمند و مدیر برجسته ای است در آینده صحبت های زیادی از وی خواهیم شنید.

مشاور رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها ابراز کرد: شهید فخری زاده دانشمندی بود که نخبگان زیادی پرورش داده که برخی از آنها طی سال های گذشته توسط عناصر کوردل تروریست ترور شده اند.

وی یادآور شد: این دانشمند هسته ای و دفاعی کشور یک فرد جامعی بود و شهید سردار قاسم سلیمانی را در ابعاد دیگر تکثیر می کرد و الگویی است که تمام دانشجویان می توانند همیشه به وی تاسی کنند.

پناهیان ادامه داد: تواضع در رفتار و گفتار این شهید والامقام به حدی بود که کمتر فردی در مراودات عادی می توانست به جایگاه سیاسی و علمی وی پی ببرد.

وی خاطرنشان کرد: خدا از محسن فخری زاده با شهادتش تشکر کرد و حیف بود که این دانشمند وارسته علمی شهید نشود.

پناهیان مدعی شد: دلیل اینکه دشمنان شخصیت های سیاسی را ترور نمی کنند بخاطر این است که بسیاری از مدیران سیاسی با کارها و صحبت های خود سبب عقب ماندگی کشور می شوند و در مسیر خواسته های دشمنان حرکت می کنند.

وی ابراز کرد: افرادی در انتخابات سال آینده کاندیدا شوند که با عمل گرایی وارد میدان شوند و من افرادی که با عوام فریبی بخواهند وارد صحنه شوند را نفرین می کنم.

سخنران گفت: کشور ما به مدیرانی نیاز دارد که اعتقاد راستین به عمل گرایی به معنای اسلامی آن داشته باشند.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل ایشان مورد حمله واقع و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی‌ و انفجار، این دانشمند برجسته به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

مرثیه خوانی، قرائت دعای پرفیض توسل و اجرای پویش ختم سوره مبارکه یاسین و هدیه به روح شهید فخری زاده از دیگر برنامه های مراسم بزرگداشت شهید فخری زاده در مسجد جمکران بود./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید