کد خبر: 332357
۰
۰
نسخه چاپی

آموزش‌های مهارتی به ۳۰۵ نفر از روستاییان قم ارائه شد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم، محمود تقی پور در این زمینه افزود: اجرای این دوره‌ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستاییان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام شده است.

وی اضافه کرد: به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، این اداره کل در ۹ ماه گذشته ۵۰ هزار و ۲۱۸ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را در ۱۶ دوره آموزشی برگزار کرد.

به گفته وی،‌ خیاطی نازک‌دوز، شهروند الکترونیکی، سازنده محصولات نمدی، بافنده پوشاک دومیل، پرورش گیاهان آپارتمانی، کارور word، پرورش زنبور عسل، پرورش‌دهنده گوسفند و پرواربندی بره به متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هفت روستای قم ارایه شد.

تقی پور بیان کرد: از کل تعداد مهارت آموزان در ۹ ماه امسال، ۱۶۰نفر زن و ۱۴۵ نفر مرد بودند.

وی ضمن تاکید بر موثر بودن آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستایی، گفت: با ارایه این آموزش‌های مهارتی علاوه بر توجه به گروه‌های محروم حاشیه‌ای، روستاییان و کشاورزان و توانمند نمودن و افزایش مهارت شغلی این بخش از جامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر استفاده از تسهیلات خوداشتغالی فراهم می‌شود.

وی افزود: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل شاغلان بخش کشاورزی و روستایی، فارغ‌التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید