۵۰۴۵ فرد آسیب‌پذیر از کرونا در چهارمحال و بختیاری حمایت شدند

سید راشد جزایری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: بیشترین جمعیت مورد حمایت تیم‌های حمایتی طرح محله و خانواده‌محور سردار شهید سلیمانی در شهرستان شهرکرد با ۲ هزار و ۷۶۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان‌های سامان ۸۱۲ نفر، در لردگان ۶۸۸ نفر، در بروجن ۲۲۴ نفر، در بن ۲۰۳ نفر، در فارسان ۱۴۲ نفر، در کیار ۱۰۲ نفر، در اردل ۶۴ نفر و در کوهرنگ ۵۰ نفر از حمایت‌های طرح سردار سلیمانی برخوردار شدند.

جزایری، تعداد تیم‌های حمایتی فعال در طرح سردار سلیمانی را ۴۵۶ تیم اعلام کرد و افزود: در این تیم‌ها، یک هزار و ۵۴۴ نفر فعالیت دارند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری همچنین از تشکیل ۱۲۸ تیم مراقبت در منزل طرح سردار سلیمانی خبر داد و گفت: در این تیم‌ها، ۲۹۱ نفر فعال شده است و تاکنون به ۲ هزار و ۴۵ فرد شامل افراد بالای ۶۰ سال سن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد بی‌حرکت و ناتوان خدمات‌رسانی کرده‌اند.

جزایری تصریح کرد: با ارائه خدمات تیم‌های مراقبت در منزل، ۴۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی، درصد تحقق پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر ویروس کرونا را ۳۶ درصد اعلام کرد و افزود: در مجموع موفقیت طرح شهید سلیمانی در استان بیش از ۷۰ درصد است.

به گزارش قم پرس، طرح محله و خانواده‌محور شهید سلیمانی در ۴۵۴ محله استان چهارمحال و بختیاری با به کارگیری یک هزار و ۷۳۳ عضو در حال اجرا است.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید