کد خبر: 333110
۰
۰
نسخه چاپی

امروزه سرود، جریانی زنده در فرهنگ ما است

به گزارش قم پرس حجت الاسلام سهرابی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در اختتامیه جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» که صبح امروز هشتم بهمن ماه ۱۳۹۹ در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: سرود از مردمی‌ترین مصنوعات هنری است که با طیف وسیعی از مردم ارتباط برقرار کرده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سرود عدم نیاز به آلات موسیقی است گرچه همراهی موسیقی در بعضی از فرازها موجب زیبایی می‌شود اما ماهیت و حیات سرود به موسیقی بستگی ندارد. اجرای دسته جمعی و همگانی از دیگر ویژگی‌های سرود است. سرود همچنین بیانگر حس و حال سخن مردم است.

سهرابی افزود: سرود از قدیم رسانه قوی و پیام رسانی پرکاربرد بوده است و مدتی این رسانه با ظهور و بروز شبکه‌های رسانه‌ای جدید ضعیف شده بود.

وی ادامه داد: امروزه سرود جریانی زنده در فرهنگ ما است. ما کارکردهای سرود را در ایام کرونا شاهد بودیم. در این ایام گروه‌های سرود در قالب نماهنگ و حضور میدانی به اجرای برنامه‌های مختلف پرداختند. ما نیز باید این فرصت را قدر بدانیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

حجت الاسلام سهرابی با تاکید بر نیازسنجی فضای جامعه گفت: ورود گروه‌های سرود به سمت نیازهای امروز مردم باید مورد توجه قرار گیرد. گروه‌های سرود می‌توانند پیشگام در تولید و خلق پیام‌هایی نو در سطح جامعه باشند.

وی ادامه داد: در استان تهران چندین آثار قابل توجه تولید شده است. سرود به کمک قالب‌های فرهنگی در می‌آید و در عرصه‌های پر خطر می‌توان از آن در جهت خلق پیام‌های بدیع استفاده کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید