ازدحام در روزهای پایانی سال نگران کننده است

دکتر «محمودرضا مرادی» روز دوشنبه در نشست ستاد دانشگاهی کرونا افزود: احتمال اینکه در ایام نوروز مسافرت به استان کرمانشاه افزایش یابد وجود دارد و براین اساس ممکن است با پیک جدید بیماری در پایان فروردین مواجه شویم.

او گفت: بنابراین در این زمینه باید پیگیری های لازم صورت گیرد و حساس سازی مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در استان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به گزارش های رسیده اصل شست و شوی دست ها، زدن ماسک در استان تا حدود زیادی توسط مردم رعایت می شود اما رعایت فاصله گذاری فیزیکی بسیار کاهش یافته است و این مسئله به طور قطع زمینه را برای ایجاد بیماری کووید و بروز آن ایجاد می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بنابراین باید تلاش و نظارت لازم برای رعایت پروتکل ها و اجرای کامل آن در استان صورت گیرد و علاوه بر این اکنون بیماریابی بسیار اهمیت دارد و افزایش شناسایی موارد مثبت سرپایی و قرنطینه افراد مبتلا نقش قابل توجهی را در کنترل کووید خواهد داشت.

مرادی افزود: پرسنل بیمارستان ها و کادر بهداشت و درمان دانشگاه از زمان شیوع کرونا در راستای مقابله با این بیماری زحمات بسیاری متحمل شدند و تمام تلاش ما بر این است که رضایت مندی پرسنل همواره مدنظر باشد.

او گفت: با توجه به اینکه ازدحام در بیمارستان ها در ساعات ملاقات موجب ایجاد اختلال در فعالیت پرسنل در ارایه خدمات مطلوب به بیماران بستری خواهد شد و در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بیمارستان ها تا پایان تعطیلات نوروز، عیادت از بیماران در ساعات ملاقات در تمام بیمارستان های استان ممنوع است.

آمار بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه افزایش یافت

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۴۰ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۱۱ نفر افزایش یافته است.

مهدی محمدی افزود: در شبانه روز گذشته ۶۴ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری و ۵۱ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.

محمدی گفت: ۱۰ بیمار مثبت بستری و ۲۸ بیمار مثبت سرپایی هم در شبانه روز گذشته در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند.
وی اظهار داشت: با فوت یک نفر در شهرستان کرمانشاه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جانباختگان استان به هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

به گزارش قم پرس، تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید