۱۹ فروردین ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

به گزارش قم پرس ، تداوم افزایش شمار مبتلایان و بیماران بستری و به قرمز شدن وضعیت کرونایی در کشور سبب شد محدودیت های سفت و سختی در راستای حفظ سلامت شهروندان اعمال شود بطوریکه بازار تهران نیز بجز واحدهای صنفی قرار گرفته در گروه یک از روز شنبه به مدت ۲ هفته تعطیل می شود.

شیب صعودی مبتلایان و افزایش میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها را می‌توان در کنار کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی از نتایج دورهمی‌ها و دیدو بازدیدهای نوروزی و مسافرت‌ها در این ایام دانست.

با رسیدن آمار مبتلایان جدید به بیش از ۲۲ هزار نفر و در پی کم‌توجهی به رعایت نکات بهداشتی شعله‌های ویروس کرونا در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور یکبار دیگر زبانه کشیده است که نشان می دهد عادی انگاری ها پایمدهای جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت .

آخرین خبرها از ستاد ملی کرونا حکایت از قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرها یکی پس از دیگری دارد، هم اکنون ۲۵۷ شهرستان از جمله همه مراکز استان‌ها و کلانشهرها در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، دورهمی ها و دید و بازدید ایام نوروز را مهم ترین عامل افزایش بیماری در روزهای اخیر اعلام کرد و یادآور شد: تجمعات خانوادگی سبب بروز این شیوع شده به عبارتی این موضوع عامل مهمی برای افزایش بستری ها شده است.
نادر توکلی به همشهریان توصیه کرد که به هیچ وجه در تجمعات حضور پیدا نکنند و استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را به شدت رعایت کنند تا از آسیب این ویروس در امان باشند.

جولان کرونا در استان ها و شهرستان ها

در خراسان شمالی و به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی ، حدود ۵۶ هزار تست کرونا از بیماران مشکوک به بیماری کووید۱۹ در اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شد که هفت هزارو ۳۲ مورد آن مثبت بود.

دکتر افشین دلشاد اظهار داشت: با آغاز این طرح از آذرماه پارسال تاکنون، ۹۴ گروه رهگیری با ۴۱۲ عضو تشکیل شده است که این گروه ها ۳۰ هزار و ۸۰۰ تست سریع کرونا را انجام دادند.

زاهدان هم با سیر صعودی شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی روبرو است بطوریکه به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تعداد مبتلایان در این استان به ۲۱۱ نفر رسیده است .

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: موارد مثبت کرونای جهش یافته انگلیسی در استان سیستان و بلوچستان نیز در حال افزایش است و این نوع از ویروس تقریبا جایگزین نوع قبلی شده است بطوری که ۷۰ درصد موارد ابتلا در سطح استان را شامل می شود.

در کهگیلویه و بویراحمد نیز بشمار بستری شدگان به چهار برابر رسیده و این استان درآستانه وضعیت خطرناک قرار دارد .

تعداد بستری شدگان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد که بهمن ماه امسال کمتر از یکصد نفر بوده هم اکنون به حدود ۴۰۰ نفر رسیده است آماری که افزون بر پیش بینی افزایش تعداد جان باختگان نگرانی از کمبود تخت های بیمارستانی در روزهای آینده را به همراه داشته است.

هم اکنون بیمارستان های کرونایی استان در برخی شهرستان ها مانند گچساران تکمیل و در برخی مناطق دیگر هم در آستانه پر شدن تخت هاست که در صورت روند افزایشی می تواند زنگ خطر بحران کرونا در کهگیلویه وبویراحمد باشد.

کرمانشاه هم براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه، هرسین و سنقر و کلیایی هم از ۱۸ فروردین از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است .

پیش از این نیز شهرستان‌های کنگاور، پاوه، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب هم قرمز اعلام شده که به این ترتیب ۹ شهرستان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد.

در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونا مراکز تعویض پلاک شهرهای قرمز کرمانشاه نیز از امروز تعطیل شده است .همچنین از تاریخ یاد شده آموزش های نظری و برگزاری آزمون های آیین نامه راهنمایی و رانندگی در شهرستان های قرمز متوقف خواهد شد.

فرماندار سراب هم از کمبود تخت بیمارستانی برای بستری‌های کرونایی در سراب اظهار نگرانی کرد و گفت : در روزهای آتی با مشکل کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهیم بود و نیاز فوری به تهیه ۱۰۰ دستگاه کپسول اکسیژن برای استفاده بیماران بستری در منزل و خارج از مراکز درمانی داریم.

حسن یحیوی در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا افزود: شهرستان سراب از چهارم فروردین ماه از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ در وضعیت قرمز و برگزاری مراسم عروسی بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در این منطقه است.

به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی هم ورود خودروهای با پلاک غیربومی از امروز ۱۹ فروردین ماه جاری به پنج شهر درگیر وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در این استان ممنوع است.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: بر این اساس و مطابق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا ورود خودروهای غیربومی به شهرهای "مشهد، سبزوار، قوچان، گناباد و نیشابور" ممنوع است.

در سنندج هم با قرمز و نارنجی شدن وضعیت ابتلا به کرونا در ۹ شهرستان استان، وضعیت بحرانی کرونا را شاهدیمم که قرارا است در کمترین زمان ممکن محدودیت‌های هوشمند اعمال ‌شود.

همچنین به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، تردد مسافران از مرز باشماق به مدت ۲ هفته دیگر تمدید شد و تنها افرادی که مجوز داشته باشند، می توانند از مرز خارج شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان هم گفت که با فوت پنج بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع متوفیان قطعی ابتلا به کرونا در این استان از ابتدای اپیدمی این ویروس تاکنون به یک هزار و ۵۹۳ نفر رسید.

دکتر «محمد طاهری» اظهار داشت: همچنین با شناسایی ۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان به ۱۱ هزار و ۲۵۴ سیده است.

جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، بندرخمیر و پارسیان هم اکنون در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

علی رئوفی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان افزود: همچنین شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان و جاسک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بستک، سیریک، بشاگرد و بوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم اعلام کرد: یکه‌تازی کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در شبانه‌روز گذشته با ابتلای ۷۴ فرد جدید، مجموع مبتلایان بستری همزمان به ۳۹۳ نفر رسید.

دکتر شهرام حبیب‌زاده وضعیت استان اردبیل را در زمینه شیوع کرونا نگران‌کننده خواند و با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در این استان گفت: هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌‎های کوثر و نیر در وضعیت زد قرار دارد.

شمار مبتلایان کرونا در لرستان هم به بیش از ۸۲ هزار نفر رسید ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت :در حال حاضر تمامی شهرهای لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر "مریم کوشکی" بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده است و سه نفر به دلیل کرونا در استان فوت شدند.

به گفته رییس بیمارستان کیش، با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا هم اکنون روند شناسایی بیماران مبتلا به این ویروس در جزیره از مسافران به سمت کیشوندان تغییر ماهیت داده است.

مصطفی نادعلی‌نژاد با اشاره به اینکه سیر صعودی بیماری این جزیره در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند ۱۳۹۹ حدود ۲.۵ برابر رشد داشته است اظهار اشت: اسفند ماه نسبت بیماران شناسایی شده شامل ۷۰ درصد مسافران و ۳۰ درصد کیشوندان بود.

وی اضافه کرد: اما اکنون این روند تغییر ماهیت داده به طوریکه ۶۰ درصد از بیماران شناسایی شده کیشوندان و ۴۰ درصد نیز مسافران هستند و عمده علت آن سیر میهمانان در جزیره و انتقال بیماری به ساکنان است.

خبرهایی از اهواز حکایت از این دارد که بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی در استان تنها روی کاغذ اجرا می شود و مردم توجهی به بیماری ندارند.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان ، با وجود اینکه اعلام کردیم در شهرهای قرمز و نارنجی کسی به سفر نرود اما متاسفانه این موضوع رعایت نشد و تعداد سفرها در خوزستان نسبت به سال گذشته بیشتر شد.

اکنون در خوزستان به جز ۲ شهر که وضعیتشان زرد است، همه شهرهای خوزستان نارنجی و قرمز (در منطقه خطر و پرخطر) هستند که بسیار نگران کننده بوده و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

۱۹ فروردین ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

تعطیلی مراکز اقتصادی و فرهنگی و اعمال محدودیت ها

به دنبال شیوع کرونا بازار بزرگ تهران نیز به مدت ۲ هفته تعطیل اعلام شد ، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن تهران در وضعیت قرمز کرونایی، بازار بزرگ پایتخت و دیگر اصناف به جز واحدهای صنفی قرار گرفته در گروه یک، به مدت ۲ هفته تعطیل شد.

«قاسم نوده فراهانی» افزود: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.

وی گفت: با توجه به اینکه تصمیم گیری برای تعطیلی اصناف عصر چهارشنبه ١٨ فروردین بعد از ساعت اداری گرفته شد نتوانستیم در این زمینه به خوبی اطلاع رسانی کنیم اما جلسه ای با تمام روسای اتحادیه ها برگزار و به آنها تاکید شد تمامی اصناف در گروه های یادشده از روز شنبه تعطیل هستند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ستاد کرونا کتابخانه‌های شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در استان زنجان تعطیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرهای، زنجان، ابهر و خرمدره، ۵۰ کتابخانه‌ عمومی واقع در آنها تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و خدمات فقط به صورت مجازی ارائه می‌شود.

با گسترش مجدد ویروس کووید ۱۹ و اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا مبنی بر قرمز شدن هفت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان یزد، تمامی خدمات فیزیکی کتابخانه‌های این شهرستان‌ها از امروز پنج‌شنبه ۱۹ فروردین تعطیل شد.

همچنین کتابخانه‌های عمومی در هفت شهرستان اردکان، ابرکوه، تفت، خاتم، میبد، مهریز و یزد تعطیل هستند و خدمات و فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه‌ها تنها از طریق فضای مجازی به مخاطبان عرضه خواهد شد.

در کرمانشاه هم بر اساس اعلام سازمان آرامستان‌های شهرداری کرمانشاه با توجه به وضعیت قرمز شهر کرمانشاه از سوی ستاد مبارزه با کرونا استان و دانشگاه علوم پزشکی، درب‌های آرامستان باغ فردوس برای عبور و مرور خودرو بسته و فقط تردد عابر پیاده امکانپذیر است.

با توجه به تماس مکرر شهروندان کرمانشاهی در خصوص نحوه عبور و مرور (خودرو و پیاده) در آرامستان، این دستورالعمل صادر و از روز پنجشنبه (۱۹ فروردین) تا اطلاع ثانوی قابل اجرا است.

با اشاره به قرارگیری چهار شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی واحدهای صنفی مربوط به دسته‌بندی گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی، در صورت فعالیت به مدت ۲ هفته پلمب می‌شوند.

از هشت شهرستان استان سمنان، چهار شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که واحدهای صنفی تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید در مدتی که شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند فعالیت کنند.بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، شهرستان‌های سمنان ، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز قرار دارند.

کرونا برگزاری آخرین هفته مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس را هم به تعویق انداخت، قرار بود آخرین هفته مسابقات اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ۲۰ و ۲۱ فروردین امسال برگزار شود که به دلیل تغییر وضعیت کرونایی این شهرستان از زرد به قرمز به تعویق افتاد.

فرماندار گنبدکاووس اظهارداشت: با هماهنگی هیات سوارکاری گلستان قرار است در صورت بهبود وضعیت شیوع کرونا هفته بیستم و پایانی مسابقات اسبدوانی فصل ۹۹ این شهرستان مشهور به "هفته قهرمانی" بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود.

در گیلانغرب نیز با ابتلای بالای افراد به ویروس کرونا و ثبت دومین فوتی کرونا در این شهرستان در ۴۸ ساعت گذشته منجر به تشدید محدودیت‌ها در این شهرستان می‌شود.

به گفته معاون سیاسی امنیتی فرماندار گیلانغرب ، غیر از مشاغل سطح یک، مشاغل سطح ۲، سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل شدند.

در خرم آباد و بنا بر اظهارات معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ، بازار خرم‌آباد به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان از امروز ۱۹ فروردین ماه به مدت ۲ هفته تعطیل شد.

فریبرز حسامی افزود: براساس ابلاغ مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز خرم‌آباد، از امروز گروه های شغلی ۲، سه و چهار از جمله مجتمع های خرید و تجاری و فعالیت دستفروشان این شهرستان تعطیل است.

مدارس مازندران نیز به طور کامل تعطیل است ، بنا بر اعلام آموزش و پرورش مازندران تمامی مدارس ، آموزشگاه‌ها و فضاهای آموزشی تحت پوشش این مجموعه به خاطر شرایط کرونایی استان به صورت کامل تعطیل است و همه فعالیت‌های آموزشی و اداری به صورت مجازی انجام می‌شود.

این تصمیم در پی تغییر رنگ بندی کرونایی مازندران به قرمز و نارنجی اتخاذ شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

با توجه به وضعیت بحرانی در سبزوار از نظر شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدید از امروز (پنجشنبه) تا دو هفته در این شهرستان اعمال می‌شود.

فرماندار ویژه سبزوار در نشست ستاد مقابله با کرونا در سبزوار افزود: بر مبنای تصمیمات این ستاد محدودیت تردد وسایل نقلیه بین شهری با پلاک‌های بومی و غیربومی از امروز آغاز شده و خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی به سبزوار ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: عدم توجه به هشدارها در زمینه رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی و سفرهای نوروزی این شهرستان را در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار داده است و تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان واسعی سبزوار نسبت به اوایل هفته جاری چهار برابر بیشتر شده است.

۱۹ فروردین ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

تزریق واکسن به جامعه هدف

در استان اردبیل و به گفته رئیس مرکز بهداشت این شهرستان ،در اجرای طرح واکسیناسیون جامعه هدف علیه کرونا، ۱۲۰ نفر از پزشکان بالای ۵۰ سال در این شهرستان واکسینه شدند.

دکتر محمدرضا خلفی‌زاده گفت: براساس دستورالعمل کشوری واکسیناسیون این افراد علیه کووید.۱۹ طبق برنامه تدوین شده آغاز شده و واکسن تهیه شده تاکنون برای گروه‌های هدف بهداشتی و درمانی، بیماران پرخطر مانند مبتایان به سرطان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و تالاسمی تزریق شده است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون بخش خصوصی بهداشت و درمان آغاز شده و در مراحل بعدی، پارت دوم از مجموع ۴۰۰ واحد تخصیص یافته در روزهای آتی برای بقیه پزشکان گروه هدف نیز تزریق می‌شود.

شیوع موج چهارم کرونا در استان اردبیل آغاز شده و هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌‎های کوثر و نیر در وضعیت زرد قرار دارد.

در آذربایجان‌شرقی هم حدود ۱۶هزار دز واکسن کرونا از ۱۸هزار و ۵۰۰ دز تحویل شده به آذربایجان شرقی بر اساس اعلام اولویت های وزارت بهداشت و درمان تزریق شده است.

بیش از ۶هزار نفر از کادر درمان آذربایجان شرقی تاکنون واکسینه شده اند که ۳۵درصد این افراد را تشکیل می دهد البته کادر درمانی که با بیماران کرونایی ارتباط مستقیم دارند مثل پزشکاران و پرستاران بخش آی.سی.یو ضد کرونا واکسینه شدند.

۱۹ فروردین ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

لغو برگزاری نماز جمعه

به گفته رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ، با اشاره به شیوع ویروس کرونا نماز جمعه ۲۰ فروردین‌ماه در استان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسن صمدزاده افزود:با توجه به افزایش آمار مبتلا به ویروس کرونا که باعث قرمز شدن وضعیت شهرستان‌های استان شده است و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای، نماز جمعه این هفته در تمامی شهرها و مرکز استان برگزار نمی‌شود.

چهارمحال و بختیاری در وضعیت خیلی پرخطر ویروس کرونا قرار گرفته و تمام شهرستانها در وضعیت قرمز قرار دارند.

در استان سمنان هم نماز جمعه این هفته در هیچ یک از شهرهای هشت شهرستان استان، به دلیل قرمزشدن وضعیت رنگ‌بندی کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع ویروس کرونا، برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا ابراز داشت: براساس تصمیم‌گیری‌ها به دلیل وضعیت قرمز کرونا و عمل به مصوبه‌ ستاد مقابله با کرونا، آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه در هیچ‌یک از شهرهای استان سمنان در وضعیت زرد، نارنجی و قرمز کرونایی برگزار نمی‌شود.
تمام شهرستان‌های استان سمنان به جز آرادان از لحاظ شیوع کرونا در رنگ‌بندی قرمز و نارنجی قرار دارند، و به منظور مقابله با شیوع کرونا و بر اساس تصمیم‌ها نماز جمعه در شهرستان آرادان با وضعیت زرد نیز برگزار نمی شود.

در بوشهر هم با توجه به شرایط کرونایی نماز جمعه در هیچکدام از شهرهای استان برگزار نمی‎‌شود.

اکنون از میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، هشت شهرستان در شرایط قرمز و ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

۱۹ فروردین ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

تکمیل ظرفیت های بیمارستانی در برخی شهرها

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز با بیان اینکه روزهای سخت در شهرستان همچنان ادامه دارد، گفت: ظرفیت بستری مبتلایان به ویروس کرونا در ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) و شفا تکمیل شده است.

دکتر انور بهرامی اظهار داشت: شهرستان سقز از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و در روزهای آینده بیمارستان تامین اجتماعی هم برای بستری بیماران کرونا آماده می شود. ظرفیت بیمارستان شفا از سه روز گذشته تکمیل شده است و اگر مردم رعایت نکنند قطعا این آمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش پیدا می کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم ،ظرفیت دومین مرکز پذیرش بیماران کرونایی این شهرستان ( بیمارستان امیر کبیر) با توجه به افزایش شمار مبتلایان تنها پس از ۲ روز، تکمیل شد.

سید" محمد جمالیان" افزود: با توجه به افزایش مبتلایان مبتلایان و میزان بستری‌ها پس از تعطیلات نوروزی، کلانشهر اراک و استان مرکزی با یک بحران جدی مواجه است که باید تدابیر ویژه‌ای در این راستا از سوی مسئولان اندیشیده شود.
وی گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقابله و کنترل بیماری دست تنها است و ورودی و خروجی بیماران به هیچ وجه همخوانی ندارد که می طلبد ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها همچون گذشته پای کار بیایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با تکمیل ۲ بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی در اراک، اکنون باید از ظرفیت بیمارستان خوانساری و سپس ولیعصر( عج) بهره‌گیری کرد. ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی نیز برای پذیرش بیماران کرونایی محدود است و با ادامه این روند احتمال استقرار بیمارستان صحرایی با توجه به شرایط بحرانی پیش رو دور از ذهن نیست.

۱۹ فروردین ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

گزارش هایی با محوریت کرونا

تاوان سنگین بی اعتنایی نوروزی به کرونا در گیلان

کرونا در آذربایجان‌غربی؛ بی‌توجهی به پروتکل‌ها نقش اول رشد جهشی آمارها

آماده باش بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی

تازه ترین آمار وزارت بهداشت / ۱۸۵ نفر جانباختند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۲۲ هزار و ۵۸۶ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد شناسایی بیمار در یک روز شکسته شده و با فوت ۱۸۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان‌باختگان این بیماری در ایران به ۶۳ هزار و ۸۸۴ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲ هزار و ۵۸۶ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۹۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۲۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

۱۹ فروردین ماه با مهمترین اخبار کرونا در استانها

به گزارش ما، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید