خطر شیوع موج چهارم کرونا در گناباد و بجستان افزایش یافته است

دکتر جواد باذلی عصر شنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در گناباد افزود: شرایط حاد شیوع ویروس همه گیر کرونا و به خصوص ویروس جهش یافته موجب افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ طی یک هفته گذشته در شهرستانهای گناباد و بجستان شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ تا ۱۵۰ تست روزانه کرونا در این شهرستانها ۶۰ درصد مثبت است و این نشان دهنده افزایش خطرات و تبعات چرخش ویروس همه گیر کرونا در جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: باید با احساس مسوولیت بیشتر نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی از این موج کرونا عبور کنیم در غیر این صورت روزهای سختی را پیش روی خواهیم داشت.

باذلی با اشاره به این که بیشتر موارد ابتلا به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان به صورت خانوادگی است افزود: این مساله نشان دهنده افزایش دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی و تبعات آن در افزایش شیوع ویروس در بین اعضای خانواده هاست.

وی با انتقاد از نبود توجه کافی به رعایت محدودیتهای کرونایی در واحدهای صنفی گناباد ادامه داد: بیشتر واحدهایی که مشمول این محدودیتها قرار گرفتند باز هستند و توجه لازم به این محدودیتها ندارند و این خطر شیوع بیماری کووید ۱۹ و ویروس جهش یافته کرونا را افزایش می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد جدیت بیشتر و افزایش نظارتها در محدودیتهای کرونایی و برخورد قاطع با متخلفان و واحدهای صنفی که این محدودیتها را رعایت نمی کنند را خواستار شد.

باذلی گفت: تنها عامل موثر در کاهش تبعات و کاهش سرعت شیوع ویروس همه گیر کرونا و به خصوص ویروس جهش یافته اعمال شدید محدودیتها و مدیریت هوشمند و هدفمند بر اجرای آنها و تعامل و همراهی مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی است.

وی اضافه کرد: هیچ محدودیت و کمبودی از نظر تعداد تختهای بستری و میزان دارو در مواجهه با دوره اوج موج چهارم کرونا در گناباد وجود ندارد و ۱۷۰ تخت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی و ۶۰ تخت در بیمارستان تخصصی دوم ویژه درمان بیماران کرونایی در بیدخت آماده پذیرش بیماران است.

فرماندار گناباد هم گفت: کاهش تبعات شیوع ویروس همه گیر و به خصوص موج چهارم کرونا نیازمند مشارکت و همراهی مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی و تعامل و هم افزایی همه بخشها و ادارات و ارگانهای مختلف در انجام وظایف محوله است.

حامد قربانی با اشاره به این که ۶۵ درصد مشاغل گناباد در دسته یک و مشاغل خدماتی هستند و مشمول محدودیتهای کرونایی نمی شوند خواستار افزایش نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در این صنوف شد.

وی آغاز فعالیت گشتهای نظارتی بر روند محدودیتهای کرونایی اصناف در گناباد را یادآور شد و ادامه داد: با متخلفان بهداشتی و افرادی که این مسائل پیشگیرانه را رعایت نکنند و صنوفی که مشمول محدودیتها هستند و واحدهای خود را تعطیل نکنند قاطع و بدون اغماض برخورد می شود.

بر اساس نتایج نرم افزار ماسک، شهرستان گناباد از روز چهارشنبه ۱۸ فروردین در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار گرفته است.

۲۷ بیمار با آزمایش مثبت کرونا در بیمارستان بهلول گنابادی بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا تاکنون ۲۸۳ تن بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هم اکنون سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه در بیمارستان علامه بهلول گنابادی برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ فعال است.

بیمارستان دوم تخصصی درمان بیماران کرونایی در گناباد نیز با ظرفیت ۶۰ تخت در دهه فجر در شهر بیدخت این شهرستان به بهره برداری رسیده است و پذیرای بیماران مبتلا به کروناست.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

بر طبق آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شناسایی ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید کرونا رکورد شناسایی بیمار طی یک روز در کشور شکسته شد و با فوت ۱۹۳ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۲۳۲ تن رسید.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید