۲ هزار و ۹۱۵ سالمند میاندوآبی واکسن کرونا دریافت کردند

سهراب حیدری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر افراد ۸۰ سال به بالا هستند که ۶۳ درصد جمعیت میاندوآب‌ در این گروه سنی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۷۵۰ نفر در میاندوآب در گروه سنی ۸۰ سال به بالا قرار دارند، افزود: از آغاز روند واکسیناسیون گروه‌های سنی ۷۵ سال به بالا نیز تاکنون ۵۱۵ نفر شامل ۳۴ درصد جامعه هدف واکسن دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه گروه سنی ۶۵ سال به بالا با بیماری زمینه‌ای الویت بعدی واکسیناسیون هستند، گفت: فرآیند واکسیناسیون در ۶ مرکز درمانی با سرعت بالا در حال اجراست و به منظور رفاه حال مردم یک مکان هم به صورت تجمیعی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی و دایمی این شهرستان در روزهای آینده به این منظور اختصاص می‌یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ بیان کرد: علاوه‌بر این‌ واکسیناسیون، جانبازان، بیماران خاص، دیالیزی، سرطانی و پاکبانان شهرداری هم انجام گرفته و همچنین بیماران ام‌اس و گروه غسالان نیز بزودی واکسینه می شوند.

حیدری ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها برای کنترل موج چهارم کرونا با همکاری مردم واقعا تاثیرگذار بود چرا که در روزهای گذشته وضعیت شهرستان فراتر از حالت قرمز بود ولی اکنون روند بستری‌ها کاهش یافته و در روزهای آینده رنگ کرونایی شهرستان به زرد تغییر می‌یابد.

برگزاری تجمع و محفل‌های سخنرانی توسط کاندیداهای شورای شهر ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب‌ نیز در این جلسه اظهار داشت: اعمال محدودیت‌ها نتیجه بخش بود و این نشان می‌دهد که هر زمانی حساسیت‌ها در خصوص کرونا بالا رفته پس از مدتی به همان میزان آثار مثبت آن مشاهده شده است.

صمد اکبری با بیان اینکه اکنون میاندوآب‌ در شرایط پرخطر قرار دارد، افزود: با هرگونه عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به کرونا هر لحظه امکان بدتر شدن وضعیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ شرایط فعلی با همکاری مردم احتمال ورود به شرایط زرد و آبی وجود دارد، گفت: عادی‌انگاری و بی‌تفاوتی در رنگ‌بندی کرونا بیش از هر چیزی اثرگذار است چرا که با اعمال بیشتر محدودیت‌ها شرایط به وضعیت عادی می‌رسد ولی با عادی‌انگاری دوباره شیوع کرونا به صورت جهشی اوج می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب‌ گفت: اعلام آمار بیشتر در خصوص مبتلایان به کووید-۱۹ ایراد نیست و این نشان از بیماریابی به صورت جدی و مستمر توسط شبکه بهداشت و درمان است که پیامدهای مثبت این اقدام در روزهای آینده مشاهده می‌شود.

اکبری، با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات افزود: در همه حال خواستار مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم ولی کاندیداهای شورای شهر بدانند که برگزاری تجمع، محفل سخنرانی و مراسم خارج از عرف با هر عنوانی، در هر زمان و مکانی با توجه به شرایط کرونایی شهرستان ممنوع است و نباید سلامت شهروندان بخاطر کاندیداتوری افراد به خطر بیافتد.

وی با بیان اینکه با متخلفان برابر قانون برخورد و به مراجع قضایی نیز معرفی خواهند شد، گفت: احساس می‌شود که مانند اسفندماه با تغییر وضعیت شهرستان به نارنجی عادی انگاری شرایط از سوی شهروندان بیشتر شده و رغبت به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل ها کم شده است.

وی با تاکید بر اهتمام جدی گروه‌های نظارت بر فعالیت گروه‌های مختلف شغلی گفت: از شهروندان می‌خواهیم حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل ها داشته باشند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در میاندوآب به صورت قطعی به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید