کد خبر: 368586
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی در قم ابلاغ شد

محمد رضا حاجی رضا روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: براساس مصوبه هیات دولت مبلغ ۲۹۸ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به استان قم ابلاغ شده‌ و پرداخت آن در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی افزود: در همین رابطه بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، مقرر شد افراد مشمول دریافت تسهیلات فوق توسط کمیته‌ای متشکل از فرمانداران شهرستان‌ها، جهاد کشاورزی،‌ مدیریت بحران، بانک کشاورزی و دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های استان شناسایی و تایید شوند.

وی با اشاره به لزوم تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی به کشاورزان آسیب دیده استان به منظور حمایت هرچه بیشتر از ایشان، ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه یاد شده به صورت فردی تا سقف حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال به کشاورزان مشمول آن پرداخت خواهد شد.

حاجی رضا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فعالیت‌ در بخش کشاورزی قم به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این استان با محدودیت در دسترسی به منابع آبی همراه است و به همین دلیل راهبرد گسترش کشت‌های گلخانه‌ای را با استفاده از ظرفیت‌ بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: براساس راهبردهای کلان تعیین شده، تامین امنیت غذایی در کانون توجه کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم قرار دارد و با مشارکت بهره‌برداران، محصولات کشاورزی تولید شده در قم بر اساس استانداردهای مورد نظر به بازار عرضه می‌شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید