کد خبر: 370863
۰
۰
نسخه چاپی

همایش تجلیل از اساتید مرکز علمی-کاربردی و مربیان فعال هلال‌احمر استان قم برگزار شد

به مناسبت هفته هلال احمر و یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر، همایش تجلیل از اساتید مرکز علمی-کاربردی و مربیان فعال هلال‌احمر استان قم در سال 1400 با حضور خانم دکتر رفیعی نماینده رئیس جمهور در شورای عالی هلال احمر، دکتر شریفی سده معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در خانه معلم برگزار شد.

همایش تجلیل از اساتید مرکز علمی-کاربردی و مربیان فعال هلال‌احمر استان قم برگزار شد

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، سید حسن حسینی رئیس مرکز علمی کاربردی و معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه هر ساله بیش از 10 هزار نفر از آموزش های امداد و کمک های این جمعیت به صورت حضوری بهره مند می شدند گفت: با شیوع ویروس کووید 19 در کشور، هلال‌احمر استان قم از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرد و آموزش های خود را در فضای مجازی و تولید محتوا گسترش داد.

وی در ادامه به فعاليت دوباره مرکز علمی کاربردی هلال‌احمر استان قم از مهرماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: این مرکز بیش از 150 دانشجو را در 11 رشته ی تخصصی که شاخص ترین آنها امداد و سوانح و HSE است پذیرش کرده است.

در ادامه محمدرضا بهرامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: هلال احمر یکی از 10 دستگاه برتر امدادی در کشور شناخته شده که خدمات امدادی‌ شایسته و ارزنده ای را در حوادث و بحران های مختلف کشور ارائه کرده است.

دکتر مهراب شریفی سده معاون آموزش و فناوری جمعیت هلال احمر نیز در این همایش گفت: معاونت آموزش در حوزه های مختلف آموزش های همگانی، تخصصی، مدیران و ضمن خدمت فعالیت می کند.

شریفی افزود: در حوزه آموزش های همگانی در دو سطح ایستگاهی و خانه های هلال و در حوزه تخصصی در زمینه های امداد و نجات، آموزش های پایه مقدماتی و پیشرفته دوره های آموزشی مختلفی برای فراگیران برگزار می کند.

دکتر سمیه رفیعی نماینده رئیس جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمر در این همایش با اشاره به اینکه هلال احمر ویژگی هایی دارد که کمتر ارگانی از آنها برخوردار است گفت: خدمت بدون چشمداشت، تسکین آلام بشری، سرمایه های اجتماعی قابل توجه از جمله ویژگی های هلال احمر است.

دکتر رفیعی، آموزش را رکن رکین پویایی و کارآمد هلال احمر برشمرد و بر ارائه آموزش و آگاهی بخشی صحیح در آموزش های همگانی، تخصصی و... تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی خاص در سراسر کشور، دوره های آموزشی نیز باید براساس نیازهای هر منطقه متفاوت باشد.

وی ادامه داد: هلال احمر به دلیل حضور در حوادث و بحران ها با نیازهای آموزشی جامعه آشناست و به همین منظور باید در استاندارد سازی آموزش‌ها تلاش بیشتری کرده و از ظرفیت خانه های هلال و خلاقیت در تولید محتوا استفاده کند.

گفتنی است: در پایان این همایش از اساتید مرکز علمی کاربردی و مربیان فعال جمعیت هلال احمر استان قم با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است: در این همایش از طرح مارپله آموزشی رونمایی شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید