کد خبر: 379186
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

فرماندار تربت‌حیدریه: مردم به عمل مدیران امتیاز می‌دهند

علی‌اکبر کی‌پور امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری تربت حیدریه افزود: شاخصه های مردمی بودن و برای مردم کار کردن در آیین نامه ها و مقررات اداری نیز به صراحت یا مستتر آمده است، بنابراین هر اقدام، کار و یا عملی بدون در نظر گرفتن خواست ملت اثرگذاری بالایی ندارد.

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: فرمانداری تربت حیدریه در سال گذشته به لحاظ عملکردی رتبه نخست فرمانداریهای خراسان رضوی را کسب کرد که عمده ترین دلیل آن حرکت بر مدار و شاخص های دولت مکتبی سیزدهم است و اصلی ترین شاخصه دولت مردمی و جهادی بودن آن است.

وی در ادامه با یادآوری فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: ارزش‌های دوران دفاع مقدس آنقدر گسترده، عمیق و بسیط است که هرچه بگوییم باز هم کافی نیست.

کی‌پور به راهپیمایی بزرگ اربعین که در گستره جهانی بازتاب داشت اشاره و بیان کرد: این حرکت عظیم تاریخی محدود به اسلام و تشیع نیست، بلکه به منزله مانور بزرگ جامعه بشری و زنده نگه داشتن قیام کربلا بود.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تعداد کاروان های پیاده عازم مشهد مقدس با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام رضا (ع) در حال افزایش است، از آنجا که تربت حیدریه در معبر اصلی ورودی جنوب استان قرار دارد؛ انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی هم در کنار مردم به زائران ارایه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ ایستگاه و موکب در مسیر عبور کاروان‌های زائران قدس رضوی در تربت حیدریه برپا شده است؛ گفت: جدا از کاروان های سایر استانها؛ تاکنون ۱۰ کاروان‌ از شهرهای بجستان، قاین، کاشمر و خواف وارد تربت‌حیدریه شده اند و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ کاروان دیگر از سایر شهرهای خراسان رضوی عازم مشهد شوند که پذیرای آنها خواهیم بود.

فرماندار تربت حیدریه افزود: ۶ هزار نفر زائر در قالب ۵۳ کاروان پیاده از تربت حیدریه برای برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس می شوند.

حجت الاسلام معلمی امام جمعه جدید تربت حیدریه نیز در سخنان کوتاهی با برشمردن برخی شاخص های دولت سیزدهم از جمله مردمی بودن آن بر تقویت این رویکرد برای افزایش رضایت مندی عمومی تاکید کرد.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه تربت‌حیدریه نیز که به مناسبت هفته دفاع مقدس سخنران این جلسه بود، گفت: ایران در هشت سال جنگ تحمیلی در برابر کشورهایی به استعداد نیمکره زمین مقاومت کرد و مهمتر اینکه در طول ۲۰۰ سال اخیر به جز دفاع مقدس جنگی نبوده که ایرانی‌ پیروز آن شده‌ باشد.

سرهنگ پاسدار احمد ناصری‌ موحد افزود: با وجودی که جنگ تحمیلی تمام شده است اما هنوز بر علیه نظام اسلامی جنگ وجود دارد منتهی شکل آن تغییر کرده و به شکل رسانه‌ای تداوم دارد.

همچنین در این نشست سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت حیدریه نیز طی سخنانی بر آمادگی این نهاد برای تبیین خدمات دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

مهدی کرمانی خاطر نشان کرد: در عصر جدید بدون داشتن برنامه رسانه ای منسجم و مستمر هر تلاش و عملکردی بی توجه به پیوست فرهنگی آن بر ارتباط گرفتن با توده های مردم تاثیر منفی گذاشته و تلاش ها را ابتر و ناقص خواهد کرد.