کد خبر: 398230
۰
۰
نسخه چاپی

نقش بی‌نظیر مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی در استان قم

نقش بی‌نظیر مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی در استان قم

به گزارش قم پرس ; مهندس حسین زند مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال 1401 و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان قم به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، جو، کلزا و سایر محصولات کشاورزی مواردی را یادآور شد.
مهندس زند در همین ارتباط اشاره نمودند که در سال 1401 با تأمین بیش از 22 هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد. در ادامه ایشان به این نکته مهم تأکید داشتند که در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 3 هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان عزیز مصرف شده است. در ادامه مهندس زند به افزایش 15 درصدی محصول گندم در سال‌جاری نسبت به سال قبل اشاره نمودند و تأکید داشتند که علی‌رغم وجود خشکسالی و کاهش شدید میزان بارندگی و نزولات جوی در استان قم و کمترین میزان درسطح کشور و چند دهه اخیر استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب محصول گندم، شاهد افزایش 15 درصدی تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل می‌باشیم.
ایشان یکی از مهمترین ابزار و سهل‌الوصول‌ترین روشهای نیل به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی برشمردند. مصرف متعادل کود یکی از عوامل مهم در افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است.
همچنین وی افزود: شرایط آب و خاک در استفاده متعادل از کودهای شیمیایی، آلی و بیولوژیکی به روشی صحیح و مطابق با نیازهای واقعی محصول تأثیرگذار است.


دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید